Kad un kāpēc ir jāveic zobsiksnas maiņa?
Zobsiksnas maiņa ik pēc noteikta intervāla ir būtisks
priekšnoteikums, lai nodrošinātu pareizu motora darbību, paildzinātu
auto mūžu un pasargātu jūs no daudz lielākiem izdevumiem.
Zobsiksna ir viens no galvenajiem motora elementiem, kas nodrošina
virzuļu un vārstu sinhronizāciju. Taču jāņem vērā, ka tāpat kā bremžu
uzlikas un bremžu diski, kā arī virkne citu detaļu, arī zobsiksna ar
laiku nolietojas, tāpēc ir jāmaina. Zobsiksnai ir izšķiroša loma dzinēja
pareizā darbībā, tāpēc zobsiksnas maiņa ir jāparedz aptuveni ik pēc
70 000 kilometru nobraukuma vai arī reizi piecos gados, jo zobsiksna
mēdz arī novecot no ilgstošas auto stāvēšanas. Tas padara to
trauslu un zobsiksna var bez brīdinājuma pārtrūkt, radot nopietnus
bojājumus dzinējam un tad rēķinā būs ietverta ne vien zobsiksnas
maiņa, bet arī citas dārgas dzinēja detaļas, piemēram, virzuļi,
sadales vārpstas, vārsti un citi motora elementi. Tomēr mēdz būt, ka
dzinējs vairs nav remontējams un tādējādi arī auto ir būtiski zaudējis
savu vērtību.
Autoservisā Draivs, kas gadu gaitā ir uzkrājis pieredzi ar dažādiem
auto modeļiem un markām, novērtēs vai un kad būs nepieciešama
zobsiksnas maiņa. Parasti zobsiksnas maiņa ietver arī zobsiksnas
spriegotāju un rullīšu maiņu, jo šie elementi ir vienlīdz svarīgi, lai
zobsiksnas maiņa un ar to saistītā investīcija atmaksātos ilgtermiņā
un uz vismaz pāris gadiem par to varētu aizmirst. Rūpīgi izvērtējam
arī, vai ir nepieciešama ūdenssūkņa maiņa.